فرازان کاوش دیدار سپاهان

ارائه دهنده خدمات اتوماسیون صنعتی و سلول های رباتیک

فرازان کاوش دیدار سپاهان

ارائه دهنده خدمات اتوماسیون صنعتی و سلول های رباتیک

لوگو شرکت فرازان کاوش
شبکه های مجازی

تلگرام اختصاصی فرازان کاوش دیدار سپاهان

اینستاگرام اختصاصی فرازان کاوش دیدار سپاهان

آپارات اختصاصی فرازان کاوش دیدار سپاهان

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

نورهای هم محور (Coaxial Light)


در این دسته از نور علاوه بر LED های منتشر کننده نور از یک آینه یک طرفه استفاده شده است که یک سمت آن به شکل آینه ای و بازتاب کننده نور است و سمت دیگر آن همانند شیشه نور از آن عبور می کند، نور پس از انتشار از LED به آینه رسیده و منعکس می شود به سمت هدف و نور سپس از سوی دیگر توسط دوربین دریافت می‌شود

نورهای گنبدی (Dome Light)

نورهای گنبدی (Dome Light)

این دسته از نورها به شکل یکنواخت غیر مستقیم و پخش شده در اندازه و رنگ های مختلفی بر کنترل سطوح مختلف استفاده می شود. دلیل استفاده این دسته نور جهت از بین بردن رفلکس نور در سطوح براق و سطوحی که مورد بررسی با نورهای استاندارد حذف می شود

نورهای حلقوی (Ring Light)
نورهای حلقوی (Ring Light)

نورهای حلقوی (Ring Light) این دسته نور به صورت یکنواخت و به شکل تابش مستقیم در اندازه های متفاوت بر روی دوربین یا لنز متصل می شود و برای سطوح صاف مات یا براق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت Cognex پیشرو در صنعت بینایی ماشین و دوربین های هوشمند، به تازگی از جدیدترین تولید خود با نام سری In-Sight® 7000 رو نمایی کرده است، یک مجموعه فوق‌العاده برای بینایی ماشین مستقل و مدولار است. در دومین تولید این سری از دوربین ها به عملکرد بهتر، انعطاف پذیری بیشتر و سهلوت در کاربری آن دست یافته شده است. این سیستم بینایی قدرتمند جدید، کنترل دقیق و سریع را انجام می‌دهد که باعث می‌شود سرعت عملکرد خطوط تولید افزایش پیدا کند. دوربین‌های سری In-Sight® 7000 دارای طراحی منحصر به فرد و مدولار را ارائه می‌دهد.

در این ویدئو شما شاهد رقابت ربات Yaskawa ژاپن با استاد مهارت های رزمی سامورایی هستید. قدرت، سرعت، انعطاف و دقت از پارامتر هایی هست که در این ویدئو به نمایش گذاشته شده است. ربات های صنعتی با پتاسیل بالا در علیات های مختلف برای صنعت مشغول به فعالیت می باشند که با توجه به این ویدئوی تبلیغاتی پی به تمام نکات قوت این ربات ها پی خواهید برد.

برای مشاهده این ویدئو به ادامه مطلب مراجعه کنید.

رقابت ربات Yaskawa با استاد هنرنمایی سامورایی

در سال‌های اخیر استفاده از تکنولوژی بینایی ماشین در اندازه‌گیری کاربردهای بسیار فراوانی داشته است. دوربین‌ها، سیستم‌های نورپردازی و نرم‌افزارهابسیار بهبودیافته است و تجربه نشان داده است که با بالا رفتن دقت اجزای نورپردازی عملکرد بهتری نسبت به اندازه‌گیری تماسی یا لیزری است.

سازندگان موفق درزمینه بینایی ماشین انتگرالی به‌طور فزاینده‌ای آگاهی دارندکه با بالا رفتن کیفیت لنزها عملکرد برتری را خواهند داشت و لنزهای تلسنتریک(Telecentric) برای هرگونه تصویربرداری و اندازه‌گیری ابعاد لازم است؛ مهندسان نرم‌افزار برای آنکه در اندازه‌گیری قطعات مکانیکی دقت بالایی داشته باشند به تصاویری با کنتراست بالا با کمترین اعوجاج هندسی نیاز دارند. اثر پسپکتیور، باعث تغییرات بزرگنمایی در نقاط مختلف جسم درزمانی به‌صورت دقیق در جای خود قرار ندارد یا جسم در موقعیتی قرار دارد که بسیار حالتسه‌بعدی دارد، که باید با تنظیمات دقیق اثرات آن را حذف نمایید.

نمایش پرتوها در لنزهای استاندارد معمولی

علاوه بر مشکلات پردازش تصویر، طراح سیستم‌های بینایی ماشین باید تمامی این مشکلات رایج را نیز در نظر بگیرد. چند مورد از محدودیت‌های مختلفی که لنزهای انتوسنتریک (entocentric) در دقت اندازه‌گیری و تکرارپذیری دارند شامل:

  • تغییرات بزرگنمایی به دلیل جابجایی شیء
  • اعوجاج تصویر
  • خطاهای پرسپکتیو
  • وضوح تصویر ضعیف
  • تشخیص موقعیت لبه نامطمئن

لنزهای تلسنتریک این مسایل را کاهش یا حتی در برخی از موارد حذف کرده است، و به همین دلیل تبدیل به یک مولفه کلیدی برای تمام کسانی که در حال توسعه برنامه های اندازه گیری دقیق هستند.